torsdag 13 november 2008

The SMS Queen

I have a confession to make: Jag är sms-beroende.
Nästan ingenting går upp mot det lilla plinget som meddelar att nu, nu är det någon som faktiskt tänkt lite på MIG och som vill just MIG något. Den lilla kuvertsymbolen pryder sådär mysigt hemtrevligt displayen.

Med smeknamnet sms-drottningen är det ingen hemlighet att jag skickar sms i en ganska omfattande mängd; men tilläggas bör att jag inte är sjukligt beroende (jo, kanske i makens ögon); jag menar, jag hinner liksom med mitt liv, nästan.
Därför reagerade jag ganska starkt när jag läste någonstans att tre av tio kvinnor smygläser sin mans sms. What? Jag skulle bli skogstokig om jag fick reda på att min man läste mina sms. Men varför i sjutton skulle han göra det, annat än i studiesyfte? Varför skulle han läsa alla kloka ord som utväxlas mellan mig och mina väninnor; alla ordnanden och förehavanden om när, var och hur vi skall ses.

Detta var min första reaktion.

Vid närmare eftertanke kom jag fram till att det självklart finns en anledning för dessa kvinnor att agera mobilspioner. Förmodligen finns det någon slags misstanke om att partnern inte har riktigt rent mjöl i påsen utan ägnar sig åt lite falskspel.

Det är ju bara att inse att med den nya tekniken i form av sms, mms, blåtand, you name it, tar sig t ex flirtandet helt andra uttryck. Medan man tidigare fick nöja sig med "blink blink" och kanske senare även "drink, drink" kan man nu istället ta emot välformulerade, spännande sms-fraser med lite schyssta bilder därtill.


Vad blir det härnäst, giftermål och skilsmässor som sms-tjänst...?



Ha en trevlig kväll! (Kanske sms:ar vi samtidigt på vår favorit i Idol?)






1 kommentar:

Eva Jo sa...

Där ser man även jag har kallats för SMS drottning.
Kram