måndag 17 november 2008

Mitt hem-min borg


Jag ser Extreme Home Makeover.

Jag gråter till Extreme Home Make Over.

Kom hit, Extreme Home Makeover! Förvandla vår renoveringskoja till ett slott. Eliminera allt damm och HUR kan renovering av en liten hall generera så mycket skräp.

"Näe, ingen idé att storstäda förrän renoveringen är klar..."

Med viss skepticism antog jag i augusti utmaningen från min man att vi själva skulle renovera hallen. Kan ju inte bli så mycket jobb egentligen, bara spackla, måla lister och sätta upp tapeterna som så smått dammat igen efter inköpet för ett halvår sedan.

Så det putsades, slipades och fejades, grunden är ju a och o i allt renoveringsarbete. Vi uppbådade kanske inte värsta timellandan, men man måste ju äta också, och jobba och...

"Men, ser du vilken färgskillnad det är...på våderna?
"Vadå, det är bara ljuset", tyckte maken.

Det var inte ljuset och precis DÄR och precis DÅ slocknade vår renoveringsiver. Upptäckten av att det faktiskt VAR olika bokstavsbeteckningar på tapetrullarna, och sålunda INTE tillverkarens fel, satte definitivt punkt för vårt projekt.

"Hur länge ska alla skor och paraplyer vara i matrummet", undrade dottern häromdagen.
Ja, säg det...Vi har liksom gått in i något slags efter-misslyckad-renoveringside, till synes omöjliga att väcka.



Kramar






1 kommentar:

ابو حزم sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.