onsdag 26 november 2008

Pinsam påminnelse




Dagen hade varit ganska så lousy.




Inledningsvis vaknade jag för sent, eller i ärlighetens namn så låg jag och drog mig på tok för länge. Detta innebar att jag missade min buss, vilket i sin tur ledde till att jag kom till min första lektion med andan i halsen, en minut försenad. Så snöpligt, när eleverna står där på rad och väntar...

Jobbdagen kantades fortsättningsvis av ganska många, blöta, flygande snöbollar. Första snöveckan är nog den värsta skolveckan på hela året och den gör inte ett redan uselt humör bättre eller en redan trött människa piggare direkt... Avslutningsvis fick vi på personalkonferensen reda på att tunga neddragningar, på grund av budgetunderskottet, är att vänta efter jul .

En aning moloken, mycket trött och på inte- vet- jag- vad-vi-ska-ha-till- middag-heller humör, tryckte jag sent på eftermiddagen ner mig på tunnelbanesätet:


Önskelista:

Slippa frysa

Nya tänder

Något vettigt att göra

Revbensspjäll

/Frank 57


Oj då!
Dessa ord, på Stadsmissionens affisch, fick mig att skämmas rejält och liksom dela in min dag i en före Frank del och en efter Frank del..

Före Frank så tyckte jag att det var nästan mest synd om mig i hela världen, jodå.
Efter Frank tycker jag att det är pinsamt att man skall behöva läsa sådana här hjärtsnörpande historier för att inse hur bra man egentligen har det. Man jämför sig ju oftast aldrig med dem som är sämre lottade här i livet utan med dem som på något sätt har det bättre i ett avseende eller flera...


Frank, jag hoppas att dina önskningar går i uppfyllelse redan till jul. Önskningarna jag, för egen del har, består av petitessartade småsaker, enbart till för att sätta guldkant på en redan väl fungerande tillvaro.


(Fast den enda önskan som kvarstår på den nu reviderade listan är ett par fotriktiga och vattentäta vinterkängor...).


Trevlig kväll!


Trasiga skor...
http://www.youtube.com/watch?v=sOJUleg2wa8

Inga kommentarer: