onsdag 5 november 2008

Min akilleshäl

Med dunkande bihålor och hängig kropp är jag hemma och kurerar mig idag. Lite lugn och ro behöver man ju då, vila, läsa en god bok, försöka rätta lite av det man släpar med hem i ryggan dag ut och dag in...

Så vad händer, stopp i toaletten för det första samt översvämning i badrummet för det andra! Nåväl, det har jag varit med om förr. Det brukar liksom gå över av sig självt bara man sätter på alla kranar och trixar lite. Efter ett tag gick det också över, bra. Men tyvärr hade äckligt smutsvatten sipprat ner från taket hos grannen under. Nu väntar jag på rörmokaren.

Jag har en akilleshäl;flera egentligen , men om jag skall nämna en enda så blir det att jag är alldeles förskräckligt, pinsamt urusel på att fixa med foton. Ni vet, sätta in i album, ordna och ha sig. Eller nu kanske man förresten mailar bilderna över nätet någonstans och samlar till tjusiga album? Eller varför inte göra någon trevlig hemsida med hela familjens bilder samlade med roliga kommentarer till?


Då vår dator här hemma sjunger på sista versen har jag verkligen känt att vi måste ha någon slags backup för de bilder som finns lagrade på den. Datorn stängs nämligen helt plötsligt av med jämna mellanrum, oftast då sonen är mitt uppe i att nästan hamna på en ny level i något komplicerat dataspel. Den dagen då datorn inte går igång igen kan vara nära..

Därför har jag nu i alla fall fört över alla bilder på ett USB-minne, eller sticka, som det ju också kallas.


Nu är det bara att föra över alla filmer från den videokamera vi, på klassiskt manér köpte när första barnet föddes för åtta år sedan. Sedan hittade jag även sju vanliga, hederliga filmrullar från för jättelänge sedan som måste framkallas.

To be continued...

Inga kommentarer: