torsdag 4 december 2008

Good luck...bad luck




Tjoho!




Nu är vi bara typ två våder och lite småskarvar ifrån att vara helt klara med tapetseringen av hallen. Ett litet aber dock, rullarna som finns kvar här hemma har lite fel nyans och tapeterna i rätt kulör verkar lite svåra att få tag på. Men, men som den ivrige telefondetektiv jag är, får jag helt enkelt ringa runt till affärerna, personalen har oftast jättemycket tid att svara i telefon så här före jul...

Vad som gav maken eld i baken att slutföra det muntliga tapetseraravtalet kan jag inte direkt svara på, kanske har det något att göra med att mina föräldrar kommer upp denna helg...

Dock får man sällan nöjet att glädja sig sådär riktigt ordentligt. Lagom till sonens efterlängtade födelsedag i tisdags och med den det lika efterlängtade PS2 spelet "Star Wars Battlefront"; behagade Playstationapparaten att ...inte längre fungera som den skulle. Föreställ er hur ledsen sonen blev, han har väntat hur länge som helst på detta spel, lillgubben.

Och dottern, hela julen är liksom upplagd kring det där Singstarspelet som står som top of the tops på hennes önskelista...

Tur i oturen är då att min "släng-er-i-väggen-Ernst-och-Timell" svåger väntas hit redan imorgon kväll; han brukar ordna till de mest krångliga (och enkla) tekniska problem här hemma.
Kramar till alla med händiga släktingar!


Bad luck soul...
http://www.youtube.com/watch?v=iqRzxXW0KrU

Inga kommentarer: