tisdag 2 december 2008

Pottering about...




Jag är en pysselanalfabet.



Detta handikapp har följt mig genom hela livet. Då alla andra i klassen, där på låg-och mellanstadiet, tillverkade fantastiska små jul- och påskprydnader blev det jag åstadkom mest något slags klistrigt trassel.

Hemma hade jag värsta pysselmästarinnan i form av syrran. Hon kreerade de mest otroliga grejerna: i papper, i choklad, i mandelmassa; medan jag oftast var fullt sysselsatt med själva provsmakningen ...

Efter skolåren upplevdes någon slags pysselfristad men åren gick och då mina barn föddes, föddes med dem återigen kravet på att vara någon slags pysseltant. När de var små spelade det inte så stor roll vad jag gjorde, allt mamsen producerade var fint i deras barmhärtiga, icke-dömande barnaögon. Emellertid känner jag att nu har de blivit lite väl stora ...och jag kan inte komma undan med vad som helst längre.

Dock vet jag vad som är mitt ljus, min ledstjärna i pysselmörkret: Panduro Hobby och deras otroligt pedagogiska pyssel i små och stora allt-i-ett förpackningar; från ungefär fyra års ålder...





Kram på er alla pyssliga människor!

Pedagogisk video om presentaskar...
http://www.youtube.com/watch?v=tjJb4fA5ZCw










Inga kommentarer: