lördag 13 december 2008

Future plans



Yrkeskarriären har varit klar sedan länge.

Det är fiskare dottern velat bli. Anledningen är rent överlevnadsmässig: Om man inte har någon mat kan man helt enkelt bara gå ut och fiska. Som tänkbart alternativ har soldattjej nämnts. Här är dock orsaken lite mer shallow, de har ju så läckra uniformer med glänsande guldknappar...

Vilka var min egna jobbdrömmar vid fem års ålder? Minns inte ens att jag hade några. Senare var det sångerska eller skådespelare som var aktuellt. Ett tag tyckte jag rentav att det räckte med att vara gift med Magnum (Tom selleck) och susa omkring i hans röda sportbil...

Jag förundras över en del männsikor, tex aktuella Kevin samt alltid aktuella Carola, som redan vid unga år liksom verkar ha förutbestämt sina jobböden. Som enträget och målinriktat ser till att det som från början enbart var drömmar faktiskt blir till verklighet.

Förundrades gjorde definitivt mina kids idag då vi tittade på musikalen Sune. Dottern ville genast se den en gång till och sonen ville inte att den skulle ta slut. Benjamin Wahlgren, en otroligt duktig performer och innehavandes huvudrollen, har nog sin karriär gaaanska utstakad...
See you everywhere in the future!

Förresten vill dottern nu bli luciatjej...i kombination med fiskekarriären. Bra, tycker jag, då det första alternativet är lite väl säsongsbetonat.

Glöggdoftande och julgodissmakande luciakramar to you all!


Min tänkta make...where did you go?
http://www.youtube.com/watch?v=3CquMO3vJvo







Inga kommentarer: