fredag 19 december 2008

Courage









Här sitter jag vid jobbdatorn, ja, jag HAR faktiskt jullov nu, och känner mig så fullkomligt lycklig. I mitt nuvarande läge kan inget rubba mig och please låt mig stanna i lyckobubblan länge.


Två av mina elever har idag, nästan tvingade av undertecknad, visat ett sådant otroligt mod. Med endast några dagars övning tog de andan ur julshowspubliken med sin sång, sitt uppträdande, ja, hela sin utstrålning. Jag lovar, stämningen var magisk, tiden stod stilla...


Bevis efter bevis läggs hela tiden fram för mig. Bevis på att bara man vågar så vinner man, om man ger lite så får man desto mer igen. Ibland är det enda som behövs en liten puff i rätt riktning; av någon som talar om att man är bra och att man KAN.


Nu återstår det bara att ge mig själv en sådan där bekant puff och visa att jag faktiskt KAN fixa alla Christmas must-do:s


Nåväl, mitt första och högst prioriterade jullovsmåste är att tillsammans med min älskade syster besöka en trevlig restaurang ikväll, och skåla in lovet.


Salud på er alla jullovsfirare out there!





1 kommentar:

Josephine Boman sa...

Salud! Du är verkligen värd att få ta JULLOV nu! Avslutningsskål till min älskade vän!