onsdag 31 december 2008

Falling



"Din son vill att du kommer..."




Fallsäkert med TV i mobil..?

...meddelade sonens övernattande kompis då jag en aning morgonseg låg kvar och trynade i sängen. Jaha, kan han inte säga det själv, när blev han så tyst och försynt?

Men nej, det kunde han inte insåg jag en stund senare när anledningen avslöjades och jag blev med ens VERY klarvaken: På golvet i sitt rum satt ett litet jämrande knyte och tog sig om en ond tå; den hade blivit just så ömmande på grund av att TV:n vält på den...

Sonen skulle nämligen ändra läge på den rullande, flyttbara tevebänken på vilken TV:n står men då något tagit emot hade han lite burdust bara kört på; med TV:n i huvudstupa läge som följd. Och en tå som liksom tagit hela stöten...

Nu efteråt förvånas jag över min icke-emotionella, något materialistiska, första reaktion: Åh nej, nu kommer den paja, det blir varken Singstar eller Star Wars-spel här hemma.

Men som tur var kom jag alldeles strax på andra, mer känslosamma tankar: Hur är det med tån? Och usch hur illa detta egentligen kunde ha gått (läste faktiskt the other day om en 4-åring som förolyckades då en TV föll på honom/henne).

Men kram, kram så blev det bra, bra.

Och mamma skäms, skäms...

Nu skall jag fortsätta njuta av denna nyårliga afton; först i hemmets lugn efter några timmars utelek, skridskoåkning inkluderad , sedan på nyårsfest ett stenkast hemifrån....

HAPPY NEW YEAR!

One of my fav songs...
http://www.youtube.com/watch?v=dcLMH8pwusw

Inga kommentarer: