tisdag 9 december 2008

Christmas card disaster




Jag hade tänkt lära mig scrapbooking.





Jag hade tänkt lära mina barn scrapbooking.
Jag hade tänkt att vi skulle göra scrapbookingjulkort i år.

Men, detta kom jag emellertid på alldeles för sent. Har man två familjefödelsedagar, två julfester, en glöggfest, ett musikalbesök, ett utvecklingssamtal, ett antal betygssättningar samt julkortsdeadline...inom loppet av 7 dagar, då har man inte direkt någon överskottstid att ta av...

Därför bestämde jag mig imorse för att köra förra årets julkortslinje; jag fixar dem över nätet. Enkelt, snabbt och smidigt och det blev ju nästan bra då. Ja, kruxet var att kortet på barnen (ett alldeles bedårande kort för övrigt, tagit framför brasan hos några goda vänner) blev ganska suddigt på själva julkortet. Det berodde dock nog mestadels på att det var taget med min ganska kassa mobilkamera.

Vis av denna erfarenhet tog vi faktiskt redan under novemberlovet några kort på barnen med en riktig kamera. Passande nog var det en gnutta snö på marken just då så det blev alldeles förträffligt jullikt.

Fint! Då var det bara att sätta igång med något som skulle kunna ha blivit julens stora disaster och gapflabb...

Jo, allt gick så smidigt och bra så. Man skulle ladda upp den bild man ville ha. Då man gjorde detta var inte själva bilden synlig men jag hade ju kollat igenom alla bilder innan och memorerat numret på den utvalda, det var 105, 015 eller något liknande. Jo, nästan säker på 015, det tar vi.

Välj den text och typsnitt du vill ha. Går ju som en dans detta här...
Sedan fylla i alla 30 adresser; tur att hitta.se finns länkad på sidan.

Så, klart för förhandsgranskning och godkännande!

Men vad i....? Inte var det mina underbara sötnosar till barn som blickade ut mot mig där på julkortet utan...svärfar klättrandes i ett klarbärsträd! Oh my...!

Ändra, ändra, fixa till...Puh.

Kanske säkrare med scrapbooking ändå...

Kvällskramar till alla med julkortsbestyr!



Man kan också göra ett virtuellt julkort med kända dagisverser...
http://www.youtube.com/watch?v=p3cRTrcvaIs

Inga kommentarer: