måndag 15 december 2008

Lazy days are coming(?)




En dag närmare jullovet och precis nu är det premiär.



Det är nämligen allra första gången jag bloggar från min lilla HP Mini, min nya bärbara partner. Så snäll, så behändig och framför allt en riktigt smidig lättviktare.

Länge har vi känt behovet att utöka vårt stationära, nu nyrenoverade schabrak till dator här hemma och häromdagen kom alltså maken hem med denna. Vi har precis lärt känna varandra, ja, jag och datorn och jag har så smått börjat acceptera alla konstigheter som inträffar med Vista; klockor, bilder mm som bara ploppar upp då man minst anar det.

Just nu sitter jag i köket och skriver för dottern har ockuperat den andra datorn spelandes Stardoll . Detta NÅGOT tjejiga spel intresserar förmodligen även sonen ibland; för syskonparet kan sitta tillsammans framför detta UTAN att tjafsa. Ja, nyss var det både dottern, sonen och sonens kompis som fascinerat klädde dockor, inredde rum och you name it. Celebriteter som systrarna Simpson och Beyonce kan man också dressa upp.

Men vem vet vilka spännande platser jag kommer blogga från framöver; tunnelbanan, bussen, skolkorridoren...

Nu börjar man ändå varva ner lite, bara några dagar kvar till lovet är det ju. Jippie! Det är väl egentligen bara två saker som är lite så där: Det ena är att det förväntas att man transformeras till någon slags gycklare på jobbet. I rockärmarna skall det vaskas fram en massa roligheter, allt för att liksom hålla eleverna på plats de sista dagarna. Vad är det för fel med att ta tema på verb?

Som tur är har man en del filmer som ganska pronto skall skickas tillbaka till Mediecentralen och MÅSTE ses nu...

Ja, det finns en tredje lite halvjobbig sak; jag har inte köpt en endaste liten julklapp än. Det närmaste jag har kommit är ett undanlagt Singstar...

Kramar till alla julklappslatmaskar out there!

2 kommentarer:

Josephine Boman sa...

Avis jag blir på din lilla HP mini då...

JULKRAM från en som längtar efter DIG!

Anonym sa...

Heja Lotta, kör på verben du!
Kram Gabriella