lördag 27 december 2008

Förstor/sistor




Tiden kring jul brukar för mig innebära något av en slags nostalgisk sammanfattning.



Detta var särskilt gällande då man var nybliven förälder: Man firade första julen med bebis, sedan blev det första julen med gående och ständigt talande småbarn, första julen som tvåbarnsmamma osv.

Spaltar nedan upp några "förstor" och "sistor" denna jul:

Förstorna

1, Kattungen Molly har firat sin första jul hos oss. Mycket förutsägbart blev vår vackra kungsgran, med sina glittrande, dinglande och otroligt frestande dekorationer till en gigantisk kattleksak. För övrigt har hon hållit till a lot i diverse famnar, spinnandes och mysandes som bara en liten kattrackare kan...

2, Första julen utan mina traditionella tomtar har firats och det BLEV faktiskt jul ändå.

3, Detta är min allra första jul som bloggerska and I just love it! Bloggen har blivit som syre för mig, lika livsviktigt och livsuppehållande. Jag är SÅ glad då jag förstår att det ibland också finns någon som tar del av mina triviala inlägg...

4, I år är även första julen då det ganska markant blev viktigare för kidsen, mest sonen, att ge än att få. Kanske hade det inte blivit helt nöjda miner om alla julklappspengar gått till någon välgörenhetsorganisation, som någon tidning gav som julklappstips, men kanske ändå...

Sistorna

1, Let´s face it, detta är min sista jul som dagismamma; tror inte att storken besöker oss något mera...så that´s a fact. Men man kan ändå behålla lugnet, kidsen gör ju julpyssel i 6-års också, som de får ta hem...

2, Med tanke på hur min dan före dopparedan blev så var detta sista julen som jag sköt upp allt till sista stund.

3, Håll i er, men detta är sista julen med FÖR många trivselkilon. Oj, nu blev det så där alldeles jättekonkret, svart på vitt och omöjligt att ta tillbaka. Men då allt julgodis är färdigmumsat på är det dags för nya, friska, sunda tag (synd bara att vi har så MYCKET av den söta varan kvar...)


Ha nu en vansinnigt god fortsättning och kramar på er alla readers out there!

Inga kommentarer: