måndag 1 mars 2010

Stärkande fjäll


Eftersom jag bestämt mig för att totalt bojkotta negiga tankar samt självömkan, gör jag nu ett hejdundrande försök att från nu se tillvaron i ett så positivt ljus som möjligt.

Bara tänka på vad jag KAN göra, istället för vad min, för tillfället, handikappade situation, hindrar mig från att utföra.


Vi kom till stugan vid 18-tiden igår efter en smärtfri och behaglig bilresa. De sammanlagt fem telningarna fann varandra direkt och lek i kubik blev kvällens etikett. Den vuxna delen slappade med underbar mat och ett litet glas rött.

Stugan är mysig, även om den är ett rum kort jämfört med förra årets.
Jag har kört lite knäövningar och njuter av en picturesque utsikt över ett marängliknande snölandskap, allt inramat av en underbart, skinande sol!

Precis nu kom Jenny med yngsta dottern in från dagens första åk. Övriga sju personer ser vi nog knappast röken av före lunch.

Enda kruxet, förutom en isigt hal förstutrappa, är att maken glömde en av sina väskor hemma, vilket innebär nyinköp av underställ, skidbyxor samt ägg.

Ha en underbart gnistrande måndag!

KRAM


1 kommentar:

Josephine sa...

Låter underbart! Sönt att resan gick bra och att du känner att du ska tänka positivt =)

Hade gärna stannat en vecka till, det är inte kul att vara hemma i blasket här =( Måste hitta något nytt att se fram emot nu.

Hälsa Jenny och familjen och ha en skön vecka! (inte kul att glömma väskor...)

KRAM!