måndag 15 mars 2010

Vår


Man kan inte annat än att känna vår en dag som denna, då morgonsolen strålar från en fullkomligt molnfri himmel.

Jag känner sådan glädje över att kunna krycka ut lite, nu då isgatorna åtminstone delvis är borta.

Tankar som att det fortfarande är många veckor kvar innan jag får stödja på benet igen och att jag har en lååång rehab framför mig, förskjuter jag helt; jag gläds över den ökade rörligheten och hur mycket mer jag kan och orkar göra nu.

Mycket kraft och energi fick vi under vår pensionatsliknande staying ute hos syrran i helgen, de tog så väl hand om oss i klanen W.

På vägen hem svängde vi förbi Maxi Lindhagen och jag blev.... genomsvettig. Det brukar jag visserligen bli annars också i storhandlingstider, jag tror det har att göra med att jag har lite svårt för STORA varuhus med tusentals avdelningar, man hittar inte riktigt och belysningen är sådär jobbig och det finns inga fönster.

Förr var spring efter samt koll på kidsen the stressmoment men de klarar sig ju själva numera, hjälper oss och går och kikar lite allmänt.

Igår blev det dock några extra happenings, bland annat fick jag ta vägen genom några olika lager för att kunna låna varuhissen. Det var nämligen lite krångligt annars att komma till kassorna som hisslöst låg en våning ner, hur tänkte de där...?

Men, men, ett underbart reslutat från shoppingstunden är i alla fall buketten med vitrosa vårtecken (tulpaner) som pryder vårt köksbord, lovely!

Ungarna är på plats i skolan, maken på jobbmöte och det är hög tid för mig att ta tag i måndagen!

KRAM








1 kommentar:

Josephine sa...

Låter härligt! Många kramar till dig!