torsdag 18 mars 2010

Ice


"Vaniljglass med virvlar av krämig kolasås, samt ett tjockt lager av guldfärgad, krispig choklad, med en bottenton av medelhavssalt".


Vad är detta? Jo, Magnum Gold,en av säsongens glassnyheter från GB, och den skall tydligen vara guldfärgad?! Undrar hur den smakar med salt och allt...


Sommarsugen som jag är (mycket beroende på att jag lääängtar tills jag kan gå normalt igen och det kan jag väl i sommar) tog jag mig till GB:s hemsida för att kolla runt lite..


För mig kan nämligen inget vara lika mycket sommar som just glassfrossande. Ofta har jag sett mig tvungen att införa glassregeln "en om dan " i familjen, man vill ju inte riskera överkonsumtion.


Nåväl, av de resterande åtta nykomlingarna i GB:s sortiment är jag hemskt nyfiken på Ben & Jerry´s variant Peanut Butter Cookie Dough, med bland annat jordnötssmör och kakdeg;, eller blir det för mycket av det goda?


Kanske man rentav skulle ställa till med glassprovning ? Garanterat uppskattat av kidsen skulle det bli och alla vuxna deltagare kan definitivt köra bil efteråt (om man nu inte smuttar på sötsliskig likör till).


Eller så kör man the real stuff, och faktiskt också den godaste glass jag ätit: Svågerns hemgjorda hallonglass.


Läskande torsdagskramar från mig




Inga kommentarer: