tisdag 23 mars 2010


Tio-i-topp, mina humörhöjare just nu:

1, Mina lugna, mysiga antistressmornar då jag in peace and (någorlunda) quiet njuter av frukostsamvaro med familjen samt roddar i diverse bestyr inför dagen. Då alla familjemedlemmar kommit iväg kan jag roa mig med dagstidningen, ifred.

2, Jag får ta av ortosen, benskenan, nattetid. Lite läskigt men härligt att slippa kliandet och skavandet.

3, Trevliga vardagsdater med grannar, vänner samt kollegor, plats anpassad efter min kryckork.

4, Att få bo på Kungsholmen, där det samtidigt är lugnt och stilla men ändå nära till folkliv på gator, i caféer, affärer...

5, Isen är helborta på vår trottoar!

6, De underbara pälsbeklädda familjemedlemmarna, som spinnande/kuttrande ackompanjerar mig through the days! Sallys benläkning går förresten också framåt men vi misstänker dock att hon blivit smått beroende av sin dagliga 0,2 ml dos smärtstillande...

7, Mina underbara kids är bara i sig de bästa av humörhöjare (då de är snälla och lydande).

8, Våra två helfungerande datorer!

9, Lindts choklad "Sea Salt Dark", beroendeframkallande! (Tack Kathrine för att du inledde mig i frestelsen...)

10, Att jag, via nätet, ordnat riktigt bra presenter till Saras stundande födelsedag!

Nu skall jag ta tag i tisdagen och första passet styrkeövningar!

Hasta la vista!

1 kommentar:

Josephine sa...

Härliga humörhöjare! Keep it up!

Stor kram!