måndag 29 mars 2010

Howdy!


"Men inte behöver ni städa bara för vår skull..."

Jag tror inte svärmor riktigt förstår i vilket uselt städskick lägenheten befinner sig. Det handlar liksom inte alls om att få det putsfint och skinande blankt, nej, det handlar dessvärre om att vi inte skall bli sjuka och utveckla dammallergier, att städa av det allra grövsta skitlagret.

Med risk för att bli lite "fyrkantig" har jag gjort upp ett städschema och kanske lägger jag rentav till lite rutor så man kan bocka av? Lite jobbar jag i motvind eftersom maken faktiskt inte SER stöket och dammet; för det är väl därför han nedprioriterar städbiten så katastrofalt?

Hans ansvar blir städ av badrum, matsal, vardagsrum och vårt sovrum, kök, barnrum samt hall blir mitt. Hur han gör rent praktiskt vet jag inte, jag däremot har planerat in i min mobilkalender exakt vad jag skall städa dag för dag.

Vi funkar LITE olika där, mannen och jag, men till hans försvar så gör han ändå alltid det han ska, i slutändan. Tokstäd en timme innan gästerna kommer är ok det också, om man löper liten risk för hjärtinfarkt...

För man kan ju inte låta svärföräldrarna städa...Nej, de skall hjälpa till med födelsedagsbaket samt eliminering av det allmänna varulagret i vårt sovrum. Kanske, kanske kan vi nämligen få tillgång till del i ett föreningsförråd och då jag inte kan bära något alls, eftersom jag faktiskt inte kan gå, så blir det litet helgdagsgöra.

Skönt 1: Att svärföräldrarna mår bra av att hjälpa till, det har de själva sagt

Skönt 2: Påskmaten smakar bättre efter lite fysiskt arbete.

Happy Monday till er alla out there!

Inga kommentarer: