onsdag 10 mars 2010

Mys och pys

Ja, sonen får verkligen lära sig att ta HELA ansvaret för lilla Sally. Det vill sig tyvärr inte bättre än att vi nu är två skadade damer i familjen; marsvinet har på något helt oförklarligt sätt skadat ena baktassen inne i buren.

Emil blev mycket nedstämd då vi upptäckte detta nu på eftermiddagen och ville iväg till djurdoktorn med en gång, dock har den som ligger runt hörnet stängt idag så det får bli på morgondagens agenda.

Jag förklarade att veterinärbesök kostar ganska mycket och såg mig även tvungen att nämna att ibland kan man inte göra något heller (hade som barn en kanin som fick avlivas på grund av ett benbrott).

Efter lite funderande över pengafrågan och sin egen ganska skrala kassa beslutade sig sonen för att gå iväg till spelbutiken Game och sälja av en massa spel han inte använder/gillar, så han skulle få loss lite dineros.

Det blev inga reda pengar just idag eftersom målsman måste följa med (maken är på dans med dottern) men sonen fick reda på att jodå, 700 kronor skulle han minsann få.

Jag måste säga att jag uppskattar detta ekonomiska tänk hos min arvinge, han har liksom fattat galoppen, smakar det så kostar det.

En positiv överraskning för honom kommer bli att han inte behöver betala hela kostnaden för Sallys läkarbesök själv, nej, jag kommer endast kräva en liten summa av honom. Resten kan han lägga i lilla "ipodspargrisen".

Förutom denna tragiska avslutning på onsdagen har jag annars myst med underbara, fantastiska Lina som var här med sin lika underbara Molly, 4 månader. Gladare och nöjdare unge har jag sällan skådat! Och hennes mor hade med sig både lunch och hembakta brysselkex, sååå goda!

Har precis blivit klar med röjning i barngarderoben, hittade bland annat några tröjor i storlek 110 i Emils avdelning...

KRAM

Inga kommentarer: