tisdag 9 mars 2010

Morning!


Vilken underbar morgon!

Dottern, som börjar en timme senare än sonen, och jag hade en sån där mysig, lång frukoststund.

Över hennes filtallrik topppad med Loops och min smarriga äggmacka, pratade vi om allt mellan himmel och jord, ingen stress, inget jäkt, det var bara VI. Ganska mycket handlade konversationen om dotterns stundande 7-årsdag, hur den skall firas och vad hon önskar sig.

Högst upp på listan står ett eget marsvin, Smulan kommer bli hennes namn, det har Sara redan bestämt. Vad hon inte vet är att jag mailat en marsvinsuppfödare , som säljer alldeles bedårande nougatfärgade marsvinsungar födda i januari. Det gäller bara att bli godkänd som köpare...

Solen skiner behagligt därute och innan dotra gick passade hon på att vårstyla Molly (se foto ovan)...Jag hoppas att trottoarisen börjat ge med sig för i eftermiddag skall maken skjutsa ut mig till jobbet. Där skall jag vara med på ett föräldramöte med min underbara klass, som jag saaaknar oändligt!

Passar också på att lämna in läkarintyg och så, sjukskrivningen är förlängd till den 24 mars. Min kirurg vill röntga och undersöka undertecknad ordentligt innan han släpper iväg mig på arbete; och detta återbesök på sjukhuset äger rum 22 mars.

Nu skall jag ta tag i förmiddagen!

KRAM



Inga kommentarer: