fredag 5 mars 2010

Eftertanke


"Idag är det Let´s dance"; kompisfamiljens äldsta dotters uttalande väckte mig ur min vita, gnistrande, lediga sportlovsslummer.

Va, är det redan fredag?!? Det innebär att hemresan närmar sig med stormsteg och med den skola, aktiviteter, tider att passa, stress....


Vi har verkligen haft en underbar vecka här i Lindvallen, Sälen. Det har funkat så bra med familjen Månsson och det har varit sann avlastning för maken med de kollektiva måltiderna.

Tanken att vi började fira sportlov tillsammans då våra äldsta var dryga året (nio år idag) hisnar, nu åker även minsta telningen obehindrat i backarna. Man blir ju liksom inte yngre...

Dock har jag, med anledning av den senaste månadens händelser, lärt mig att leva mycket mer i nuet. Jag njuter av de små ljusglimtar som vardagen erbjuder; de man inte ens har förmåga att upptäcka när ekorrhjulet snurrar för fort. Detta tänk har blivit som en slags nödvändig överlevnadsstrategi för att inte deppa ihop totalt.


Här i Sälen har det blivit många skimrande ljusglimtar, kan man samla dem i en liten ask och ta med dem hem månne? Igår pratade vi om vad som varit bäst med veckan. Kidsen menade att förutom skidåkningen var besöket på badpalatset Experium en riktig höjdare. Dessutom blev detta helt gratis; på grund av ett brandlarm betalades hela entreavgiften, på 400 kronor, tillbaka.

Plötsligt har tystnaden lagt sig helt inne i stugan, det är endast Malous välkända röst från Tv4:s morgonprogram som bryter den. Liksom tidigare dagar badar även denna näst sista skiddag i en oupphörligen, skinande sol, marvellou
s!

Medan övriga åtta njuter i backarna skall jag köra knäövningar samt sätta tänderna i Läckbergs "Fyrvaktaren
".

KRAM

Inga kommentarer: