tisdag 2 mars 2010

Goder morgon!


Ännu en glittrande, vit skiddag har tagit sin början och exakt kl 09.00 vällde alla utom moi ut för diverse äventyr i backarna.

Maken i sprillans nya skidbyxor; en aningens för korta. Det har sin förklaring i att det är jag som kommer använda dem sen, nästa år, då jag återigen äntrar skidspåren. Har i två säsonger lånat ett par gamla, fula av maken men nu är det alltså stopp för det.

Det är märkligt hur jag får dagarna att gå härinne i stugan men time flies, faktiskt. Lite plock med disk, lite övningar med knäet, en stunds bokläsning, facebookande och sen är det lunch, fika, middag, after ski...

Nobbade makens morgonförslag om sitski; jag menar, varför börja krångla i slalombackarna då jag aldrig sätter min fot där annars? Det är ju på längden jag gör mig bäst!

Nähä, skall fortsätta gluttandet på TV4:s morgonprogram, som jag egentligen inte har sett sedan jag var mammaledig!

Kramisar och tisdagshälsningar från Lindvallen!


Inga kommentarer: