tisdag 6 april 2010

Fotofaan!!!!!


Och plötsligt slår det mig att sjutton vad mycket kort vi tog år 2004 och ser inte dottern äldre ut än ett år på alla de bilderna?

Och vad konstigt, jag kunde svära på att fotot med hummern i fokus var från nyårsafton 2007, men ändå envisas datumangivelsen med infon "2004-04-12".

Det är då jag inser att år och datum INTE STÄMMER ETT ENDASTE DUGG på fotona jag laddat över från den förbenade digitalkameran. Först tänkte jag leka detektiv och gå igenom alla "2004 korten" igen och då årtalsminnet brister liksom söka efter ledtrådar i själva bilderna.

Jag orkade sherlockholmsa tre bilder, sedan ändrade jag rubriken till "bilder 2004-2007 ?".

Tacka vet jag min mobilkamera; kanske tar den inte de världsbästaste bilderna, men årtal och datum stämmer EXAKT!

Jag orkar inte heller direkt analysera varför jag inte lyckades få över filmfilerna från vår relativt moderna filmkamera och jag har definitivt gett upp hoppet om att göra detsamma med guldfilmerna från vår gamla videokamera modell 2000...

To be continued...






Inga kommentarer: