fredag 4 september 2009

Sum up


Föräldramöte, läxläsning, läxgenomgångar, läxförhör; packning av handbollsväskor, fotbollsväskor, dansväskor, scoutväskor;
hämtningar från aktiviteter och skola;tvätt, hemmaplock, powerwalks, däckad sömn i soffan och i barnens rum two times samt en överhoppad storstädning...detta var min vecka i korthet!


Nu stundar i alla fall helgen och åh, vad vi har längtat; dottern började packa redan i förrgår. Först väntar sleepover hos syrran och kusinerna, därefter fortsätter vi antagligen till underbara torpet, det beror lite på vad vädergudarna hittar på...

Varenda fiber i min kropp saknar torpet, ja, inte själva stugan i sig utan lugnet, fågelsången, vågskvalpet...

Faktum är att mitt mardrömsställe på jorden heter Stockholms city/Drottninggatan. Lite synd då man ändå bor i stan, men så är det. Dit släpar jag mig enkom för att besöka Skopunkten eller någon annan specialaffär. Näe, annars håller jag mig till min älskade lilla kungliga holme och vad den har att erbjuda i form av grönska, vatten, ponnisar, minigalleria.....
Vår katt Molly verkar förresten nu ha passerat den första stora pubertetskrisen, nu är hon mer behagligt pratsam och en aningens lugnare...

Ha det nu så underbart allihop och ut i solskenet med er och njuuuut!


Kramisar






1 kommentar:

Josephine sa...

Ha det så skööönt! KRAM!