tisdag 22 september 2009

Spanaren...

Ibland trillar jag runt i tillvaron utan att riktigt "se", utan att riktigt vara uppmärksam och alert på vad som händer runt omkring. Helt uppslukad av mina egna tankar och bryderier skulle jag inte ens märka om självaste Carola passerade förbi.



På vägen hem igår noterade jag emellertid några saker jag inte sett/märkt tidigare. Inrusande på Pressbyrån för en eftermiddagslatte stod de bara där, käckt uppradade vid kassan: De oemotståndligt söta småflaskorna med handsprit. Tänk, för något halvår sedan var handsprit för mig några stora, rätt anskrämliga sjukhus-/ålderdomshemsboende behållare. Lukten glömmer man aldrig om man jobbat inom vården.

Under minipromenaden i Rålis gjordes nästa spaning; de röda papperskorgarna enkom för engångsgrillar. Vi stadsbor gillar nämligen också att grilla och då vi inte har trädgårdar of our owns drar en del av oss gärna ut till någon park för att idka barbecue.
Och i eftermiddags kändisspanade jag; både David da Silva, Lena Smedsaas och jag befann oss under några sekunder på samma övergångsställe vid Fridhemsplan!

Nu är kändisar och andra spaningar långt borta, dags för mer jordnära hushållsbestyr.

KRAAAAAAAAAAAAAAAM
Flera spanare...all time fav melodi!
























































Inga kommentarer: