torsdag 17 september 2009

I eftermiddags höll jag förresten på att bli en korvmamma.

Ja, en sådan som de riktiga matmammorna, som stått med långkok halva dagen alternativt gjort det helgen innan och sedan fryst in munsbitarna, tittar snett på.

Ge korv som middagsmat till stackars dottern, hua!

Nu är det dock så att dottern inte är direkt överrepresenterad i korvkön på 7 Eleven, som ligger närmast till hands. Faktiskt får hon nästan aldrig korv, medan brorsan däremot njuter en Big Bite varje måndag, annars blir det ingen mat innan fotbollen.

Dock var dagens eftermiddagsupplaga av dottern både hungrig och trött efter körsången och jag höll på att ge efter då frågan om korv dök upp. Men jag ville inte riktigt göra det för hemma i kylen låg nämligen finfina korvar med 90 % köttinnehåll och väntade på oss.

Så...jag blev en bullmamma istället! Någon timme före maten mumsade dottern i sig en underbart smaskig, sockrig bulle och var hur glad och nöjd som helst. Fast till middag skippade hon korven(!)

Det är så härligt och föryngrande att få vara lite inkonsekvent, wild and crazy!

Nu är det läge för tvättstugan, så husliga kvällskramar från mig!

Inga kommentarer: