lördag 12 september 2009

Lazy lögardag


Att ta bussen 40 min till Värmdö räckte...för att få igång de närapå urladdade batterierna.

Att helt byta miljö; att fly det egna boet med dess dammhögar, tvätthögar, posthögar och alla övriga must-dos, är smörjmedel för en rostig själ.

Visst kommer jag ta itu med alles då vi väl landat hemmavid men då med nyvunnen kraft och energi från vår mysiga landetvistelse. Kidsen har lekt i kubik, ute, inne, med varandra, med sju gulliga katter medan jag fått en rejäl dos förtroliga samtal med likasinnad mamma

Att söka uppnå bästa möjliga möte talas det ibland om i mitt yrke och denna veckända har jag verkligen jobbat på detta. Det började redan igår då en före detta elev kom och hälsade på med sitt charmtroll till niomånaders dotter. Mamman herself en riktig role model för unga kvinnor; stark, självständig samt utrustad med en rejäl portion ödmjuket och en vilja av stål. Go for it!

Få se vad det blir för slags möte imorgon, då sonens fotbollslag möter förhandstippade segraren Djurgården...heja Mariebergs SK!

Nu en stunds njutning på terassen innan hemfärd!

Lördagskramar från mig!

1 kommentar:

Jenni-Li sa...

Så gullig du är! :) Det var otroligt kul att träffa dig! Stor kram