söndag 27 september 2009

Slag i saken


Får vi tortellini idag igen-repliken avgjorde det hela:

Nu är det dags att göra det jag tänkt på sååå länge, matprenumenera!

Japp, vecka 42 kommer vår prova på- kasse från Linas matkasse! Tycker vi om konceptet och känner oss nöjda kan vi fortsätta att prenumerera på kassen ,som då landar hos oss varannan vecka. Man får givetvis säga nej, tack till en kasse eller helt enkelt adjöss och tack för oss, när man så vill.

Såklart har jag varit inne på hemsidan och tagit del av filosofin och tanken bakom samt tjuvkikat lite på vad en exempelkasse kan innehålla. Det är ekologiska varor i så stor utsträckning som möjligt och Lina själv är utbildad dietist. Dessutom har flera i umgängeskretsen provat och är nöjda.

Om inte annat, kan man ju norpa en del bra och schyssta matrecept, för egentligen gillar både jag och min man att laga mat. Men just nu upptar frågan om VAD alltför mycket av vår tid; fantasin tryter, kokböckerna hemma känns mossiga och vem har tid att surfa efter smarriga recept på nätet till vardags??

Näe, snart tänker någon annan alltså åt oss och leverar ingredienser och recept till fem välkomponerade vardagsmiddagar, med utlovad möjlighet även till infrysning av rester. Detta till ett pris av 499 kr, bra va??? (Dock är det bara första kassen som är så här billig, vill man fortsätta får man lägga på ytterligare 300 kr).

Prova du med, vet ja. http://www.linasmatkasse.se/

Nu skall jag, färdigstädad och klar, strax bege mig ut i solen!

KRAMISAR
Ha en underbar söndag!

Inga kommentarer: