tisdag 29 september 2009


Ursäkta att jag stökar till, men jag utvecklas, står det i reklamannonsen till Playschools leksaker, vilka vänder sig till barn mellan 0-5 år.
Men det skulle lika gärna kunna vara lilla försvarstexten på dörrskylten till min makes hemmakontor/vårt exmatrum; för hualigen som denna människa rör till och HUR kan vi vara så olika when it comes to this?


HUR det är möjligt att överhuvudtaget få något gjort i oredan är för mig en gåta, utan minsta tillstymmelse till svar. HUR hittar man bland visitkorten då de ligger utspridda över hela skrivbordet och sen kommer katterna och vispar till allt så där lite extra, eller kräks en skvätt över några viktiga dokument...

Men jag har emellertid lärt mig hur jag skall förhålla mig till det hela och fortfarande ha hälsan och sansen i behåll: Totalignorans, stängd dörr samt helt fritt spelrum för maken därinne, då inkluderat jobb med såväl dammvippa som dammsugare.

Jag är på väg åt att ha liknande coola attityd gällande barnrummet, fast där kan jag ändå inte låta bli att småplocka lite, i smyg; flytta dotterns Pet Shops lite åt höger, sätta alla BabyBratzen i knäet på alla storBratzen, plastponnisarna lite åt vänster...Fast sonen märker om jag varit där och rumstrerat om och rört till, bestämma själv vill man gärna. Fast jag får vika in hans tvätt helt själv, no problems...


Småsnufsiga förkylningskramar från mig!

Inga kommentarer: