måndag 31 augusti 2009

Efterord



Mamma, hade du verkligen den här då du var ute i lördags? utbrast dottern imorse då hon stod och drog i ett upphängt klädplagg.

Sömndrucket nickande till svar från mig...


Men det är en tuuuunika och såna har du ju jämt, det är inte riktigt festligt.

Må så vara, men fest var exakt vad jag och några myckat nära och kära väninnor hade i lördags och gärna en repris av den snart, tack! Lever länge på våra förtroliga samtal om livet (fulla livsscheman, småjobbiga makar, ja, ni vet...), vår härliga låååångfrukost samt mysiga promenad. För att inte tala om då två av oss virvlade loss med våra lurviga på dansgolvet...Jo, jo Knoll und Tott kan än...

Som alltid ger träffarna sådan otrolig mersmak och en längtan att ses så ofta det bara är möjligt.

Men nu är det vardag och en ganska späckad sådan också. Ser förresten att min make är på cyklande ingång; det är skiftbyte i familjefabriken AB och jag är snart off powerwalking.

Dottern kontrade jag förresten med: Hur var det nu med den där prinsessklänningen du hade till plugget förra veckan, det är ju inte särskilt skolaktigt...

Hm, skolan är som en fest, replikerade hon....(Hur länge lilla sexårssnuttan nu kommer tycka det...)


Hasta la vista alla måndagslirare!

1 kommentar:

Josephine sa...

Det är bara att instämma i allt du skriver, det var sååå myyysigt och kuuul och jag vill bara ha mer!

TACK!

Stora längtande kramar