tisdag 18 augusti 2009

Tisdagstankar...


Bägge barnen sover kl 21.00, tidigare gick inte...

Det var så mycket som skulle styras med, så här dagen innan skolstart:                         Dottern hade fullt upp med att pressa ner allt möjligt i lilla sexårsryggan; extrakläder, regnställ, stövlar, plastmapp, pennskrin samt såklart det lilla räknehäftet med frontfigurerna i High School Musical på framsidan (jag berättar inte att jag läste i en blaska att Zac Efron, heter han så? varit otrogen mot Vanessa..)

Sonen kunde inte få nog av sin spegelbild: Han klippte sig nämligen nu ikväll i en ny, lite kortare frisyr och blev helnöjd. Lite packningsbestyr även på hans front; imorgon efter skolan skall han och ett litet gäng killar från klassen dra hem till en av dessas lanställe, leka, ha femkamp och sova över. Som en kick off, helt enkelt...

Konstpaus här: Dottern som "inte kan sova för det låter så i mitt rum (regn)" kravlar upp i vår säng. Det är inte pirriga sexårsnerver då, undrar pappa?

Konstpaus numero dos: Datorn stängs av och på tredje försöket får jag åter liv i åbäket. Dags att rengöra fläkten igen? (Typ plats nummer en miljon på vår prioriteringslista...)

Ja, nu har det mesta kommit på rull igen och lite bättre till mods är jag idag. Tror att halsontet samt det faktum att hösten liksom kom SÅ snabbt och på ALLA fronter bidrog till mitt lite  nedstämda inlägg the other day. Hade solen och värmen funnits här hade man kunnat låtsats att man fortfarande befann sig på någon spansk bar...

Eller...kanske det bara är bra,  om det regnar kan man ju lika gärna jobba.

Och nu blir det mer legitimt att brassa på med alla värmeljus om kvällarna, det BLIR ju mörkt...

Och alla är hemma i stan igen och inte utspridda på en massa kobbar och skär...

Och snart är det tjejfest!

Hösten är rätt härlig ändå...

Mysiga tisdagskramar från mig

Inga kommentarer: