onsdag 12 augusti 2009

Home again!


Tillbaka i verkligheten, i JOBBverkligheten....Fatta, första dagen på jobbet, efter tre timmars sömn inatt. För ett dygn sedan lekte vi glatt på Aqualand i 40-gradig värme,timmarna före vårt flygs avgång och . Unbelievable but true!

Men trots regnet som faller här över stan så har värmen från vår härliga resa dröjt sig kvar ochvi kommer att minnas den för alltid: Vi glömmer aldrig den sagoskimrande byn Montemayor del Rio, där vi lärde känna en massa trevliga människor och en gammal bys seder och bruk, inklusive spöket Literalda.

De mysiga stoppen längs Portugals fantastiska kust; den oförglömliga, sena kvällen då vi blev lotsade i bil till ett ledigt hotellrum, av en barmhärtig människa som tyckte synd om den lilla barnfamiljen där maken dessutom var sjuk i hög feber.

Vårt boende i Carvoeira, där man fick käka färska fikon i parti och minut direkt från träden i trädgården.

Alla urgulliga hundar, katter, krabbor...

Minnet av då jag, soltrött och rufsig, kaxigt stegade in på ett gaaanska lyxigt hotell på halvön Troja för att boka ett rum...för 411 euros.

Kort sagt: JAG VILL TILLBAKA!

Sammanfattningsvis kan jag avsluta med att säga att det gick såå mycket bättre att bila än vad jag trott; ty på bilsemesterfronten är vi verkligen rookies! Vägarna var mycket bra (förutom några lite väl krokiga spanska sådana) och barnen tyckte det var kul med alla små öden och äventyr. Det gnälldes inte alls så mycket heller; bara det sedvanliga syskongnabbandet; lilla mamma satt emellan ibland...

Något jag lärt mig än mer än tidigare är att vara flexibel och låta lusten styra lite. Även om man gjort upp en resrutt innan kanske annat kommer upp som man hellre vill nappa på. Gå på rekommendationer från andra mer än på vad flashiga broschyrer eller webbsidor säger!

Näe, dags att ta itu med tvätthögen!

Trötta onsdagskramar från mig!

Inga kommentarer: