söndag 16 augusti 2009

Why me?


JAG VILL INTE!!!

Vill för mitt liv inte in i den stressiga, trista vardagsbubblan, inte riktigt än i alla fall...

Vart tog den avslappnade mamman, glatt leende med det svalkande rosévinsglaset dinglandes i handen, vägen? Inget kunde gå henne emot, allt var semester, frid och lugn. Tid i all oändlighet fanns, tid att verkligen BARA lyssna på kidsen och inte göra det MEDAN man lagar mat, städar, u name it...

Nu då, nu är i alla fall jag halvvägs inne i bubblan. Jag har jobbat några dagar, vikt in all tvätt från hela sommaren (som inte hunnits med för alla resor hit och dit), dragit på mig den obligatoriska efter semestern-förkylningen, vilken även drabbat maken...och ja, jag är redan trött.

Kidsen har några dagar kvar att njuta, fast de har redan börjat på fritids, vilket de tyckte var kul faktiskt eller kanske förstås... Men på onsdag drar skolan igång igen.

Visst är det bra med lite lärdom och rutiner men det kan bara ibland bli så TRIST.Träffade pappan till en klasskompis till sonen ute på gatan och han var lika omotiverad och negativt inställd till att tvingas in i ledet igen som undertecknad. Vi sade dock att vi i familjerna måste träffas och stötta varandra i misären.

Kanske starta en svenskkoloni på någon karibisk ö med mycket aktivitet förlagd till stranden?!?

Lite förkylda söndagskramar från mig!

Inga kommentarer: