fredag 28 augusti 2009

Pubertet och stret


Ni som vet hur det är att leva med en honkatt i puberteten kanske anar vad vår familj tvingas genomlida just nu?

Jo, nästan lomhörda är vi efter dessa avgrundsmjauanden. Minns inte alls att storasyrran Majas tonår lät så mycket. Men katter är ju, som människor, olika och minnet kort...Kastrering snaaart, here we come! Men pssst, det får nog ske utan barnens vetskap, för de drömmer om små rara kattungar...

Idag är jag så trött så att jag ser i kors, det är en mara att komma in i alla rutiner och liksom militärerna skulle jag kunna somna precis överallt, ståendes, sittandes, pratandes, lyssnandes...

Det traditionsenliga fredagsmyset inramas denna kväll av mitt springande upp och ner i tvättstugan; dottern hade inga rena trosor imorse, vilken skam till föräldrar hon har! Vidare kommer nog en del idogt bläddrande förekomma då sonen har fått lov att köpa några nya pokemonkort efter plugget (för egna sparpengar,jo,jo).

Dottern underhåller oss säkert med värsta mannekänguppvisningen  eftersom jag snappade upp några klädtrasor till henne under de tre minutrar jag spenderade i affären Hennes på hemvägen..Egentligen var det tänkt att jag skulle gå loss på värsta spending spreen till mig själv men inspirationen och orken tröt...

Maken då? Tja, han brukar slockna i soffan framåt kvällningen, fast han ibland påstår att han är kvällspigg, ha, ha...Han blir väl trött av att se mig springa fram och tillbaka med tvättkorgarna (fast han fixar också en hel del, i ärlighetens namn).

Och imorn, äntligen, så kommer några väninnor på lite tjejmys. Maken o kidsen förpassas  till en av väninnornas man och barn där de sover över. Lääääängtar!

Fredagliga kramar till er alla!

1 kommentar:

Josephine sa...

Nu kommer jag snart!!! Ska bara åka och ha det skönt hor frissan nu, det är verkligen behövligt,bort med de mörka hårrötterna!

Ska bli så kul att ses!

hugs in loads