måndag 24 augusti 2009

Mååååndag


Bara svisch sa det, så var denna dag till ända, almost...

Dottern och jag fick en halv myskväll tillsammans (vi åt TV-dinner bestående av köttfärsfylld squash), då maken och sonen var på fotbollsträning. Varifrån sonen förresten kom med beskedet att han minsann skulle sluta spela i laget. Någon slags dispyt hade uppstått och ibland är det inte helt lyckat med pappa som deltränare. Och sonen som gjorde ett så fint mål i söndagens match...Kasten är verkligen tvära.

Jag lade mig faktiskt inte i det inträffade utan ramlade efter förmaningen om att "ikväll skall barnen sova 20.15"  ner i gymmet för ett litet kort träningspass (var lite seg i kroppen och har även halsont idag). Och visst sover de nu, de små liven.

Det är lätt hänt, både här och där har jag märkt i dessa dagar, att man i något slags post-semester tillstånd surnar till och blir arg över småsaker. Tycker mig märka att folk redan är överstressade och smått kollriga, inklusive mig själv. Man vill inte på allvar erkänna att nu är det allvar, nu ÄR jobbhösten här. 

I detta tillstånd är min tröskel nästan obefintlig och utrymmet minimalt för eventuella bråk och tvister med kidsen. FAN, kom på att dottern inte lagt fram sin stass tills imorgon. Kanske kan jag åka till jobbet INNAN 6 för att inte komma emellan eventuella klädesutbrott???

Men, men, jag är så glad över mina kids, trots allt. Och lilla tösabiten ÄLSKAR sitt sexårs.

Och på onsdag skall jag och maken ut och äta SJÄLVA; en underbar människa i bekantskapskretsen erbjöd sig att barnvakta!!!Och på lördag har jag tjejfest för ett gäng från pluggtiden, tänk vi träffades för första gången för sisådär en 15 år sedan...

Så...livet leker!

Ha det så gott alla måndagslirare!