fredag 21 augusti 2009

Mysfredag...

Nästan det bästa jag vet är att vara hos...frissan!

Det är inte  själva klippningen och toningen i sig (efter dagens frisörbeök är jag nu åter mörkhårig efter sommarsolens bleka härjningar i barret) som lockar; näe, det är hela konceptet att någon håller på att fixa och trixa bara med MIG. Sann och härligt, äkta egotid!

Och hur skulle man annars hålla sig uppdaterad på kändisfronten? Fyra tidningar plöjde jag idag, så nu vet jag alles om alle efter sommarens skvallerkoma. Såg bland annat att dotterns före detta dagisfröken är ihop med en kändis...

Visst, man betalar ju därefter också. HUR mycket blev min man bryskt medveten om då han, på grund av olika omständigheter, gick in och betalade min frisörnota för några månader sedan. Är det typ diamanter i färgmedlet???

Direkt från frissan stegade jag iväg till  grannväninnan för en mysig avrundning på arbetsveckan. Vi fick dock lov att lätta då dottern fick ett psykbryt för att hon inte fick rita i kompisens barbieblock...Klockan var ändå sen och med tanke på att kidsen lämnades på skolan kl 07.20 var hennes tillstånd ganska förklarligt...

Till tonerna av makens sportiga rop, han och sonen ser något på TV, säger jag nu bara:Good night and sweet dreams!

Inga kommentarer: