tisdag 2 juni 2009

Bikt från en prinsessa


Som en liten prinsessa känner jag mig då jag sitter här relativt nylandad på hemmaplan!

Dottern och jag rullade in med tåget igår kväll efter en helg full av lyx; vi blev  så väl omhändertagna av både mina föräldrar och vänner hemma i Östergötland, TACK!

Mor och far servade bland annat med en massa god mat, skjutsningar hit och dit samt barnvaktande av dottern.

Ja, jag fyllde verkligen på danskvoten där i lördags kväll på Harrys i Linkeboda, efter en helmysig, snackig, dansig tjejmiddag hos underbara väninnan. Fast jag måste fila till mitt solodansnummer lite till nästa gång, men balansera bok på huvudet klarade jag minsann galanthi, hi...

Trots att vi kom i säng först runt 04.30 och trots att vi bägge var barn-och manlediga,  hon hade kört iväg sin familj till svärmor och ja, min var ju långt borta, hoppade vi upp kl 9, till en härlig verandafrukost. 

Men har man konstant saker att prata om är det svårt att låta något så trivialt som sömn störa, eller hur? Sann väninneenergi har man i alla fall boostat sig med och nu kan man hantera vardagen igen!

Såg förresten i en av våra stora tidningar att kära Carola äntligen är på gång med en utlandslansering (?); hon besöker just nu Nashville för inspiration. Ser fram emot en ny skiva med riktigt heavy, äkta Carolaenergi!

Nu skall jag gå och se till sonen lite, han är förkyld och hängig och därför hemma med mig idag!

Ha det så underbart alla tisdagslirare out there!

1 kommentar:

Josephine Boman sa...

Det du skriver om vårt UNDERBARA dygn tillsammans är precis på pricken rätt!!!

Jag är så tacksam över att vi har varandra och kan få varandra att må så bra!!!

TUSEN KRAMAR