söndag 14 juni 2009

I mitt hjärta


En helg som gick i allra tristaste grått vädermässigt, blev så solig och varm känslomässigt...

Trots att vi, flera gånger om,  blev soaked to the skin, med regnkalla kläder klibbande fast längs huttrande kroppar, blir minnet av helgen så ruggande, innerligt glatt.

I torpet ackompanjerades vi av syrran med familj; svågern och tillika trädgårdsexperten/allkonsnären/lillErnst gick loss på diverse trädgårdsprojekt som legat i långvarig träda, vi kan inte tacka dig nog! Och syrran, inte bara min syster utan min medsyster i livet, som kan mig till punkt och pricka. Snart blir det nog brännmärken där vi drar fram längs skog och mark på våra powerwalks...

Kusinerna, the loved ones, som vi uppskattar och håller av såååå otroligt mycket; oftast blir det bara lek och skoj, ibland lite bråk, men mestadels på ploj...

Och som om inte detta räckte hälsade vi även på hos en till av de personer som står mig allra närmast här i livet, min älskade södertäljeväninna. Vad vore dagarna utan våra sms?!? Vem skulle jag vända mig till då jag "blir allergisk mot min egen man"(väninnans eget uttryck)? Att sen våra barn kan leka en vecka i sträck utan att tröttna är en underbart trevlig bisak...TACK du!

Nu sitter jag här och småler litegrann; sonens fotbollsskolerygga står färdigpackad i hallen, maken är tillrättasatt i sportsoffan, kidsen sover och ja, de enda som inte är riktigt tillfreds med tillvaron är de stackars katterna. Deras Bilanxpåse är megatom och ingen orkar gå ut och köpa en ny...

Kramar till alla ruskprickar out there!

Allra bästaste regnsången... (Fungerar ej att klicka direkt på länken men man kan ju kopiera och klistra in i adressfältet)

http://www.youtube.com/watch?v=HGcQlwhECec

1 kommentar:

Josephine sa...

Låter helt underbart! =)KRAM!