måndag 29 juni 2009

En djurisk dag...


Idag har diverse olika djur upptagit en stor del av, i alla fall, barnens uppmärksamhet.

Det hela började då jag, halvt i sovmorgonsdvala, hörde sonen ropa: " Mamma, jag har en "fästing här" och pekade ner mot sina allra mest intima delar. Ja, han hade faktiskt en rackare på snorren.


Ni läser bloggen av en före detta fästingfobiker, men detta var innan vi tog TBE-vaccinationen tidigare i somras. Med den magiska sprutan var min rädsla som bortsvischad. Visst vet jag att man kan få borrelia och kanske även andra hemska sjukdomar ändå, men samma maniska fästingkoll har jag inte längre.

Nästa moment blev då maken uppmärksammade oss på en fet, svart ringlande sak i gröngräset, tur att svärmor inte var här för hon är ormfobiker! Hua!
Nere vid badet fortsatte naturrutan med infångandet av diverse insekter samt undersökandet av musslor, i jakten på pärlor...

Nu håller vi som mest på att fånga in Molly och Maja för natten. De är så duktiga, katterna; så innekatter man kan bli hemma i lägenheten i stan men livsnjutande utekatter här på landet. Barnen är dock lite oroliga att den hemska ormen skall attackera dem. Maja blev förresten avbockad precis nu, hon hittades längst in i garderoben. Återstår den åtta månader gamla plastsyrran då...

Till tonerna av Lotta på Liseberg önskar jag er alla en trevlig måndagskväll!


Inga kommentarer: