fredag 26 juni 2009

Sommartankar


"Men mamma, det var ju han med moonwalk ju; han var ascool. Men han var väl inte så gammal?", var sonens kommentar då jag imorse berättade att en stor artist som heter Michael Jackson har dött. Dock kände inte sonen riktigt igen honom på den bild som skrek emot oss på DN:s framsida: "Fy, vad ful han ser ut, så där såg han väl ändå inte ut?!?"


Tydligen hade han en annan, yngre bild, av den store på näthinnan och jag fösökte föklara att Jackson ,på slutet, nog var en ganska sjuk man, man vet ju inte, men detta tippar jag.

Jag var inget direkt fan av honom men vilka bra låtar han gjort...Då man läser allt märkligt om honom anar man ett ganska trasigt livsöde, vilket inleddes med en förlorad barndom. Vi kan nog inte heller räkna med att den riktiga sanningen om denne märklige man kommer fram, utan spekulationsteorierna kommer fortsätta att söka överträffa varandra.

Back to reality, nu propsar dottern på att köra en dos av sitt älskade, nätbaserade klädspel och hon skall göra det på MIN dator. Själv har jag en tvätt-och packdag inför resan till torpet senare idag.

En liten fråga bara: Är det bara mina kids som syskongnabbas all the time?

Kramar


1 kommentar:

Josephine sa...

Nej, det är det inte! Mina barn gör det oxå ALL THE TIME. Skönt att höra att man inte e ensam om det...

KRAM!