söndag 28 juni 2009

NU!


NU har den äntligen tagit mig i sin famn; sommarlunken.

Den som gör att dagen liksom blir oändlig, utan början eller slut och det spelar ingen roll om man äter frukost vid lunchtid eller middag vid nattamatstid...Inga pekpinnar här inte, som manar på vad som egentligen är rätt eller fel.

Sova gör man när man vill, just nu gör min man det på den hårda köksträsoffan, medan kidsen kollar på "Fem myror" på VHS...
Man har tid att umgås med vänner och bekanta också, kanske till och med ta ett helt oplanerat glas vin med grannen eller en spontanfika på badbryggan.

Mailen, sms:en, bloggen, Facebooken blir en liten pikant påminnelse om att det faktiskt finns en värld där utanför. Men jag gillar att ha det så, är ingen fan av radioskugga direkt, gillar att ha lite koll på vad bästa vännerna har för sig, så att man i alla fall är lite uppdaterad.

Nu skall jag fortsätta i min sköna sommarstyle, idyllen spräcks självklart då och då av sexårstrotsbråk, solsveda, vad-skall-vi-äta hets samt stressiga funderingar i stil med att man inte hinner knöla in allt man vill göra under ett enda sommarlov.
Men i det stora hela har jag blivit en fena på att chilla!


Kramisar till er alla!






2 kommentarer:

Josephine sa...

Åh, så häääärligggt!!! Känner som du, älskar när man kommer in i den där lunken och bara chillar!

KRAM!

Josephine sa...

Åh, så häääärligggt!!! Känner som du, älskar när man kommer in i den där lunken och bara chillar!

KRAM!