fredag 12 juni 2009

Eftertankar


Korridorerna ekar ihåligt tomma...de fylls inte längre av lekande, stojande, minglande elever, de har ju sommarlov från idag!

I år var jag enbart tacksam över att jag inte har några nior. Minns förra årets avslutningstårkalas och de intensiva, jobbiga, härliga, omvälvande veckor som följde innan. Att man skulle skiljas var liksom outhärdligt; framtiden låg i ett ovisst töcken, även om själva programvalet var klart hade eleverna ju ingen aning om hur nya skolan, nya klassen och nya lärarna skulle bli.

Men, med facit i hand så här efteråt blev framtiden och första året på gymnasiet fantastiskt bra för majoriteten av eleverna; no need to worry alltså.

Men avsked är aldrig lätt och jag är extremt dålig på dem. Det räcker nästan med att jag skall byta arbetsrum på jobbet...Och major crisis då dottern transformeras från dagis-till skolkids inom bara en vecka...För att inte tala om nästa sommar då sonen lämnar lågstadiet...

Och om tre år har jag en nia igen...

Näe, nu måste jag sluta med detta och försöka njuta av det som är! Ikväll packas det in i bilen för en helgs torpnjutning; ja, i regn och rusk. Men vi måste faktiskt åka ut dit, trädgården kräver trots allt en del vård, även om just VÅR trädgård aldrig kommer figurera som någon drömsådan i Allt om trädgård...
En bonus är att syrran med familj också joinar, greaaat!


Hasta la vista amigos y amigas!

Inga kommentarer: