söndag 21 juni 2009

Kvällsrapport


Hagel, sol, regn, värme, åska, midsommarstång, smultron på strå, sommarsång, femkamp men  missad midsommardans, god mat, dryck, tårta, snacks i mängder i goda vänners lag= min midsommar!

Nu är jag och familjen stadsbor, för några dagar, igen. Men till helgen blir det åter underbara torpet med dass, dusch i syrénbersån, magiska minutrar i solnedgången blickandes ut över det spegelblanka vattnet, för ja, vi har begåvats med underbar sjöutsikt och den har förresten blivit än bättre i sommar, efter att grannarna nedanför sågat ner diverse träd... 

Jag sprang faktiskt inte direkt till bloggen då vi kom hem; ånej, alla väskor är uppackade, frukostmaten inhandlad och maken och sonen bänkade framför någon fotbollsmatch på TV:n. Nu när det är sommarlov och sovmorgnar finns det liksom ingen ursäkt längre för lilla pappa att få pikant sällskap av avkomman; lika invaggad och begeistrad i den fotbollsvärld jag inte riktigt är delaktig i...

Ja, ja, nu är det natti, natti. Imorgon väntar nya spännande äventyr. Jag och kidsen skall nämligen åka till stora möbelvaruhuset med gratisbussen och handla diverse småsaker (värmeljusen i torpet är slut och så, ja, ni vet). Vi skall också mysa med några kompisar till barnen, ha gemensam middag med deras mamma samt  sleepover framåt kvällningen.

Hasta la vista amigos y amigas!

Inga kommentarer: