onsdag 10 juni 2009

Slutet


"Men utflykten var kl 9..." ringde min man alldeles nyss, ståendes på dagis två timmar efter utsatt tid...

Jaha, och vad skall jag göra åt det? Svinga ett magiskt trollspö och vrida tillbaka tiden? Näe, luren lades på med en Lös det hela, bara uppmaning från min sida. Jag och sonen är nämligen strax på gång till Värmdö, för umgänge med sonens kompis och hans mamma då deras fritids håller stängt idag.

Dessa gossars sommarlov börjar NU typ, efter en  fin avslutning igår. Klassen visade som vanligt ett underbart litet avslutningsprogram, där ALLA uppträdde. Sonen bidrog med en robotdans; kanske Tony Irving hade funnit den alltför monoton men för sonen, som INTE är någon performer, var det en bedrift att  framträda överhuvudtaget. You rock, son!

Åter till dagens incident: Man tillåts faktiskt vara så här lite på-slutet-av-terminen-glömsk i dessa dagar...Det är så otroligt många bollar att jonglera med så man kan bli tossig för mindre. Dagismissförståndet handlade om att jag trodde att femårsgruppsfesten var dagens enda happening och då den går av stapeln efter lunch tog vi en lugn morgon med sen lämning av dottern. Men tydligen var det även en liten utflykt inplanerad också...

Kanske var jag extra seg imorse eftersom jag dels spenderade gårdagskvällen på en mycket trevlig räkbåt tillsammans med mitt arbetslag och timmen blev sen, dels för att jag hoppade upp tidigt för att köra ett pass i tvättstugan.

Nu är det hög tid för oss att ta oss till bussen som går från Slussen. Imorgon har jag avslutning med min klass 6A, härligt!

Kramar från mig!

Inga kommentarer: