tisdag 3 november 2009

Spridda tankar

Bildtext: You wish...

En liten ynklig stackare med tratt vinglar omkring här i lägenheten, stöter emot, vinglar ännu lite mer och ...ger upp.


Molly är fortfarande groggy efter kastreringen igår kväll och till och med maken tycker synd om henne. Trots specialbyggda mat-och vattenskålar (med hjälp av sådant där klet har jag byggt små skåltorn av flera småskålar, så att tratten liksom inte skall ta i golvet, mycket avancerat alltså) vill hennes aptit inte riktigt infinna sig ordentligt. Ett tecken på tillfrisknad är emellertid att hon hoppat upp och ner i soffan en gång, yes!

Annars har jag spaltat upp vad jag tycker vi behöver göra i vår lya framöver och det kommer mynna ut i en rejäl makeover, det kan jag lova. Slutsatsen blev att ingrepp måste göras i alla rum utom i hallen och matrummet. Tyvärr går dock ekvationen lite tid, ej tillräckligt kassaflöde inputsmässigt så man inte så där geschwint bara kan leja ut hela skiten pronto, dåligt tålamod, två tummen mitt i handen- människor som lätt blir osams då något går bara lite snett, pågående renovering på landet inte RIKTIGT ihop, puuust...

Dream on babe, miracles still happen....

Nu back to reality och next: Handbollslämning.


Tisdagskramisar till er alla!

1 kommentar:

Josephine sa...

Jo, det är så jobbigt med makeovers... Dyrt och tidskrävande och vi vet inte heller riktigt hur vi vill ha det eller vad hantverkarna har tid med. Vi vill helst flytta in så snabbt som möjligt, så vi kanske gör en del själva samt väntar med kök och hall. Sådant här är så energikrävande...