fredag 20 november 2009

Fundering


Imorse tyckte jag precis att det doftade vårregn och uppblötta daggmaskar; SKA det verkligen göra det i slutet av november?

Och härom morgonen sade jag i barsk ton till min dotter att hon ABSOLUT var tvungen att ha sin fleecejacka under täckjackan. Men varför, undrade hon? För att det är vinter, menade jag. Men det är ju ingen snö och ingen kyla, svarade hon. Och vid en närmare titt på termometern var det tio grader PLUS ute, hm...

Har för mig att vi , vid det här dagset för bara några år sedan, åkte både stjärtlapp och kälke borta i Kronis? What´s with the world today..?

Nu har det nästan blivit lite obehagligt, det här med klimatförändringarna: De allt högre temperaturerna, som bland annat får till följd att isar smälter och hotar såväl flora som fauna på vissa utsatta ställen. Vattenytan riskerar att höjas med så mycket som en meter om detta fortgår och hela länder kan därmed gå förlorade.

HUA!

I´m dreaming of a white Christmas här hemma i Stockholm; förblir det en dröm???

Nåväl, innan gåbortmiddagen hos goda vänner ikväll, blir det först en sväng till sopsorteringen, så har man liksom dragit ett litet strå till miljöstacken.


Fredagliga kramar från mig






Inga kommentarer: