torsdag 5 november 2009

Småsegt läge...


Vi är en vaccinationsmärkt familj idag; tröttheten breder ut sig likt en sövande dimma och huvudvärken vill inte riktigt ge med sig. Så värst många knop görs det inte heller; jag hade tänkt bli av med hela den oinvikta tvätten innan fredagsmyset, men det får vänta.


Uppkrupen här i sängen trivs jag bäst just nu, med två tredjedelar av familjen intill: Dottern busy reading Amelia; ordlöst dock då hon ej knäckt läskoden än. Men hon kan ändå förundras över att Pernilla Wahlgren är med typ 25 gånger i tidningen...

Sonen skriver oerhört ivrigt och ambitiöst på sina egna tillverkade bakuganklubbkort. Jodå nu är dessa små, magnetiska kulor "i ropet" igen bland treaklabbarna samt några exklusivt inviterade etta-och tvåa dito.

Matlagning, måste jag???Näe, tänkte jag och föreslog fil och mackor. "Nej, vi vill ha riktig mat", småskrek ungarna i kör, rörande överens for once. Jaha, maken kanske kan laga men just det, han är ju på möte med tränarna i sonens fotbollslag. Så det vill till att masa sig upp från min duntäckeskokong och se vad frys och kyl har att erbjuda.

Thank god, nästa vecka kommer Linas matkasses fantastiska, lättlagade samt urnyttiga middagar stå på det wilhelmssonska middagsbordet!


Torsdagskramisar!

1 kommentar:

Josephine sa...

Myskram på er! Är gräsänka i kväll och har varit Den Duktiga Mamman hela efermiddagen och kvällen, med skjutsningar till aktiviteter, middagslagande där i mellan, läxläsning samt bokläsning vid nattningen. Konstigt, vet inte varifrån den energin kom? Är egentligen bara sååå trött. Skönt med fredag i morgon! Stor KRAM!