söndag 8 november 2009

Barn av sin tid


"Mamma, glöm inte bort att du inte får lägga kartongen och hårdplasten på samma ställe", varnade mig sonen då jag skulle slänga lite skräp idag.

Vad visste jag egentligen om sopsortering och miljötänk då jag var åtta år??Nada, men tiden var ju en annan då, med tjockare ozonskikt, lågenergilampor varandes en utopi och så vidare...

Då var miljöfrassarna liksom en liten udda skara människor med anmärkningsvärda kläder och underliga frisyrer.

Jag är dock glad och stolt över detta tidiga miljöengagemang hos sonen; han förstår verkligen att you make a difference! Oavsett hur liten på jorden du är så är ditt bidrag, om än så bara genom en liten vardagsansträngning, SÅ oerhört betydelsefullt!

Dagens bild är förresten utvald av lilleman; in the name of justice...
(Och just nu är det Bakugans som gäller.)

Dagen idag har annars inneburit högmässa med uppsjungning av dotterns kör, vilket nästan rörde mig till tårar, Mc Donalds- lunch, kompislek för dottern, tvätt...Nu skall snart sonen med en kompis hämtas från laserdomekalas.

Därefter måste jag nog börja fundera över vilken överdådig middag maken skall bjudas på...

Han köpte emellertid en egen farsdagstårta igår, var väl orolig att han inte skulle få någon annars...

KRAAAAAAAAAAAAAAM

Inga kommentarer: