tisdag 13 oktober 2009

perfecto


Idag har jag haft en sådan där nästintill perfekt familjedag, utan en massa trots, tråk och bråk och nästan inramat av rosa bomull eller något annat lull lull:


Inledningsvis mysfrukost med underbara ungarna under glatt samspråkande.

Då jobbdagen var till ända följde oproblematisk hämtning av glad och nöjd dotter. Sonen var lika glad, nöjd och vråååålhungrig han, vid hemkomsten från handbollen.
'
Dagens linasmatkassemiddag, bestående av köttfärsfyllda, gratinerade bifftomater med spagetti, föll honom verkligen i smaken. Tre portioner senare undrade han om han kunde bjuda sin muslimske kompis på rätten? (Det är väl bara att använda typ nötfärs?)

Efter att ha gjort klart läxan meddelade dottern runt 20-tiden, utan några som helst krusiduller, att hon behagade gå och lägga sig. Pappa fick läsa saga, senaste gratisboken från Mac Donalds.

Avslutningsvis, mamma-och sonmys i soffan, där allt och inget avhandlades. Vid repliken: "Mamma, jag önskar bara att vi hade lite mer tid att bara mysa du och jag" visste jag inte riktigt vart jag skulle ta vägen; ett litet mammahjärta svämmade nästan över. GULLUNGE! Men trots att hans agenda nästan svämmar över det med denna vecka, konstaterade han dock att det är roliga happenings på gång, exempelvis Sverige-Albanien LIVE imorgon tillsammans med pappa, storkusinen och morbror.


Nu är det nattning för undertecknad!


Kramar till alla er out there!


1 kommentar:

Josephine sa...

Helt UNDERBART! Du är värd att få ha det så JÄMT!

PUSS!