fredag 23 oktober 2009

Kärlek ändå


Hur mycket mina kids än bråkar och ibland närapå har ihjäl varandra, får jag ständiga bevis för att de faktiskt håller av och månar om syrran/brorsan.

Som imorse, då de diskuterade dagens event big time: Halloweenfesten på skolan.

Enligt tradition ordnar treorna, d v s sonens klass, en massa happenings för de yngre årskurserna, däribland dotterns sexårsgrupp.

Dottern uttryckte en viss oro över spöktunneln men där lugnade storebror henne med en massa insidertips om vilka vinklar och vrår man kunde undvika...

Det pratades också lite allmänt om lek och kompisar och dottern tyckte att en särskild sådan vill bestämma lite väl mycket: "Hon skall alltid vara Gabriella då vi leker High School Musical, men jag vill inte vara Troy jämt". Jag känner på mig att detta inte kommer bli dotterns enda intressekonflikt i plugget, hon är nämligen också en MYCKET bestämd, ung dam...

Vips fanns storebror där: (I skämtsam ton) "Ska jag spöa upp henne?" "Näevars, men du, säg till fröken".

Och tänker jag mig tillbaka i tiden sisådär en 25-30 år, så visst minns jag; bråken, konkurrensen men också tilliten och den alldeles enorma kärleken till... min syster.


Fredagskramar till er alla!




Inga kommentarer: