torsdag 8 oktober 2009

Mammas pluspojke?


Plötsligt hittar jag mig själv, samt sonen, sittandes framför såpan "Mammas pojkar"; eh, hur gick det till?

Eftersom jag just nu vilar från motionerandet, vilket brukar utföras under bästa sändningstid, har jag nu möjlighet att koncentrera mig lite mer på dumburken.


Då sonen var en lika trött uppenbarelse som jag, avkomman sent hemkommen från scouterna, bestämde vi oss för att mysa i soffan och bara småtitta på något slappt.

Innehållet var väl vad man kan förvänta sig och kanske inte direkt anpassat för en åttaåring, men ändå, man behövde ju inte tänka så vidare värst mycket.

Fast det gjorde ju sonen ändå så klart, och han undrade lite över tjejernas silikonbröst:

Varför har man såna?

Ja, de tycker väl att det är snyggt?

Fast mamma, de verkar ju bara vara i vägen . Tänk om tjejerna springer snabbt och brösten hoppar upp över ögonen, så att de inte ser och så hamnar de rakt i en flod med krokodiler och blir uppätna...?

Ja, det förstås...

Som den ordentliga mamma jag är tittade vi även på Sverker och hans Plus efteråt, lite konsumentupplysning har ju aldrig skadat...I detta program avhandlades olika typer av cykellås och sonen konstaterade snabbt att pappas cykellås inte har ögatmärkningen och således inte är riktigt godkänt.

Ser fram emot helgen som är full av roliga sociala aktiviteter såsom fredagsmiddag ute med god väninna, gåbortmiddag och fotbollsgluttande hos vänner på lördag (var visst någon ganska viktig match då...), familjemiddag modell större hos syrran på söndag (mamma och pappa är med!). Sedan lite barnkalas och handboll och så...


KRAM på er alla torsdagslirare!



2 kommentarer:

Eva Jo sa...

Vilken tur att man inte har silikonbröst!

Lotta sa...

Och att det är ganska få krokodiler i Mälaren...KRAAAAM